דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלכלת משק בית 

מאת    [ 17/09/2008 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 4146 פעמים ]

כלכלת משק בית היא למעשה, מחזוריות הכסף הנכנס והיוצא מהבית. כסף נכנס יכול להיות: משכורות, רווחים מהשקעות בשוק ההון, רווחים מנדל"ן מניב, תשלומים מביטוח לאומי ועוד. אם נבחן לעומק את מקורות הכסף הנכנס נמצא שהן בדרך כלל מעטים מאוד. רוב המשפחות חיות על משכורת ותוספות זעומות מביטוח לאומי (תשלום לילדים). כסף יוצא הוא למעשה כל מה שאנו מוציאים לצורך המחיה שלנו.בבדיקה קלה נוכל למצוא כי הדרכים להוציא כסף הן רבות ומגוונות. חלקן הן הוצאות ברזל כגון: מגורים, חינוך ומיסים וחלקם הן הוצאות משתנות כגון: צריכת תרבות, מזון, בילוי, קוסמטיקה ועוד. כלכלת משק בית מתמקדת, בשלב הראשון, באפיון כל מקורות ההכנסה וכל ההוצאות. לכן שבו בעצמכם ועירכו רשימה של מקורות ההכנסה ונסו לאתר את כל רכיבי ההוצאות שלכם.לאחר הבנת התמונה לפרטי פרטים, אנו יכולים לאתר בקלות יחסית את רכיבי ההוצאות הבעייתיים. הטיפול בהם יכול להיות קל ומיידי, יכול להיות שהוא דורש מאמץ. כמעט ואין דבר כזה, לא ניתן לטפל. כלכלת משק בית נבונה נותנת לכם כלים מעשיים להתמודד עם הטיפול ברכיבי ההוצאות. הכי קל לטפל תחילה בהוצאות המשתנות. היות והוצאות אלה אינן קבועות אלא משתנות על פי הצריכה שלנו, נוכל ללמוד על הרגלי הצריכה שלנו ולייעל אותם.הכלים של כלכלת משק בית צריכים להתמקד בשלב השני בהתייעלות פיננסית ובהתייעלות צרכנית. כלים אלה כוללים טבלאות מעקב ובקרה יומיים, שבועיים, חודשיים, שנתיים ורב שנתיים. מעקב ובקרה על כל רכיבי ההוצאות שלנו יחזירו לנו את השליטה בחיים הפיננסיים של הבית שלנו. המעקב הוא מאוד פשוט והגיוני, רוב ההוצאות יורדות בתאריך מסויים ולכן נשאר לוודא שהן ירדו ומה הסכום...כלכלת משק בית דומה מאוד לעבודה כמו בעסק. הרי לא יכול להיות, שבעל העסק לא ידע על מה הוא משלם, מתי הוא משלם ומי אמור לשלם לו ומתי. חלק אינטגרלי מהעבודה בעסק היא מעקב ובקרה על ההוצאות וההכנסות. בבית שלנו, שהוא מקום המבטחים שלנו, רובנו לא מבצע פעולות אלה. חלק מאתנו אמנם מבצע מעקב ובקרה אך חסר לו החלק הראשון שהוא: ההתייעלות עצמה.להלן מספר טיפים חשובים לכלכלת משק בית:
  • אחת לחודש חודשיים עשו ביקור בסופר ורישמו את המחירים מבלי לקנות כלום.
  • ערכו רשימה מדוייקת לסופר וחשבו מראש את סכום ההוצאה.
  • גשו לקניה עם מזומן בלבד. כך לא תוכלו לחרוג מהסכום שקבעתם.
  • במידה וסיימתם התחייבות לספקי שירות כגון: אינטרנט, כבלים טלפון וכדומה, בקשו להיתנתק וכך תגיעו למחלקת שימור הלקוחות. שם תופתעו כמה הוזלה במחיר תקבלו...
  • בקשו לבטל את כרטיסי האשראי שבידיכם. הטענה שלכם צריכה להיות בגלל העמלות. מהר מאוד יוצע לכם כרטיס אשראי ללא עמלות לכל הזמן. מה שתצטרכו לוותר בתמורה הוא על דפי החשבון החודשיים (אל דאגה תוכלו לראות פירוט באינטרנט) ועל הנקודות (מישהו עשה עם זה משהו פעם?).
  • אם אתם חושבים לקנות בשנה הבאה מיטת נוער לילד, בררו מראש מה המחיר חלקו את המחיר למפסר החודשים עד הרכישה והתחילו לחסוך סכום זה מראש. כך כשיגיע יום הרכישה תבצעו אותה במזומן.
  • בכל רכישה בכרטיס אשראי בעל העסק צריך לשלם עמלה לחברת כרטיסי האשראי. עמלת המינימום היא 45 ש"ח לפחות לסכומים מתחת ל 2500 ש"ח ומעל ל 2.5% לסכומים גבוהים יותר. לכן ברכישה במזומן בקשו הנחה על סכום זה.
לסיכום, כלכלת משק בית היא שיטת עבודה מדוייקת שאינה מסתמכת על הזכרון אלא רק על תכנון נכון מראש ומעקב ובקרה בסיום.
אלדד מרום
מאמן אישי ועיסקי מומחה לכלכלת המשפחה
http://lifecoacher.info



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב